?

Log in

No account? Create an account
entries friends calendar profile My Website Previous Previous Next Next
Блог Александра Крамаренко
kramarenko_a
kramarenko_a
УАПП протестует против идиотского законопроекта. И я - тоже
Українська Асоціація Видавців Періодичної Преси (УАВПП) та вся видавнича спільнота України висловлюють глибоку стурбованість намаганнями деяких народних депутатів України примусово нав’язати читачам використання певних мов споживання інформації всупереч їх бажанню та готовності платити власні гроші за те, щоб споживати інформацію тією мовою, яка є більш прийнятною для них.  
Мои комментарии:
я сейчас практикуюсь в родном языке значительно чаще, чем раньше. и готов перейти на него - КОГДА Я СОЧТУ НУЖНЫМ.
Я - налогоплательщик. ЭТО МОЕ ПРАВО - решать - когда, как и зачем.
В госорганах и т.п. язык в обращении должен быть государственный. Но частный бизнес имеет право сам решать - что и как издавать.
как-то так
Вот что есть в законопроекте:
В Україні мовою державних та приватних друкованих і електронних засобів масової інформації є державна українська мова.  

Я являюсь главредом русскоязычного издания. язык издания был выбран исключительно по экономическим соображениям. мне столь же комфортно было бы редактировать украиноязычное издание. но аудитория украиночитающая пока слишком мала, увы.
Есть примеры двуязычных изданий - там эксперимент чистый. Результаты - не в пользу родного языка, увы.
В условиях кризиса устраивать похороны с танцами - просто кретинизм высшей степени.
Для интересующихся - автором законопроекта №4222 является Гнаткевич Юрій Васильович(БЮТ).
.

Все сказанное тут является моей личной гражданской позицией. Я являюсь патриотом Украины.  Я исповедую предельно либеральные экономические взгляды.
И я очень зол

Tags: , , , ,

33 comments or Leave a comment
Comments
mudzhyri From: mudzhyri Date: March 28th, 2009 01:26 am (UTC) (Link)
+1
больше добавить нечего
otar From: otar Date: March 28th, 2009 06:35 am (UTC) (Link)
Оскільки цей законопроект суперечить Конституції і купі міжнародних угод, які ратифікувала Україна, він ніколи не буде ухвалений. Це повна маячня. Не думаю, що про нього є сенс говорити всерйоз. Але от говорять, і ось чомусь щоразу нагадують, що «украинский язык – не рыночный» (с) Казбек Бектурсунов. Людям, які думають, говорять і хочуть читати українською, це дуже неприємно чути. Я не підтримую примусове переведення всіх ЗМІ на українську мову, але вважаю, що я і купа моїх україномовних знайомих заслужили можливості читати українською щоденну газету («Україну молоду» не пропонувати), діловий журнал і т.п. Те, що частина україномовних читачів задовільняються російськомовною пресою, не означає, що вони обирають російську, бо нема ніякого вибору.
kramarenko_a From: kramarenko_a Date: March 28th, 2009 11:56 am (UTC) (Link)
"заслужили можливості читати українською щоденну газету («Україну молоду» не пропонувати), діловий журнал і т.п. Те, що частина україномовних читачів задовільняються російськомовною пресою, не означає, що вони обирають російську, бо нема ніякого вибору."
Отаре, я там трохи писав про те, що аудіторія, яка хоче читати українською, занадто мала у певних сегментах, щоб прогодувати україномовні ЗМІ у ціх самих сегментах.
Є загальновідомий приклад - "Контракти". Якосб поцікавтесь співвидношенням украіномовного та російськомовного накладів. Дуже цікава статистика.

Ну і таке інше.
І ше є аргументи. Наприклад ті ж спеціалізовані сайти - геть майже усі російськомовні. Я нічого не хочу сказати поганого, але нехай аудіторія викаже попит.
Готовий навіть запропонувати своїм видавцям експеримент - оголосити передплату на україномовну версію "Денег". Якщо набереться хоча б 10 тис передплатників - буде сенс робити україномовний журнал про власні фінанси. Якщо ні - то ні. Всі передплатники отримають передплату на російськомовну версію "Денег". Як така пропозиція?
Одразу попереджаю - розмови на кшалт "ви спершу покажіть продукт, потім пропонуйте передплатити" - до біса. Продукт є. Його читає багато людей. Тобто якість вже видно, справа за грошима за право читати українською.
А то занадто часто так відбувається - лине гвалт щодо україномовності, а заплатити за неї бажаючих щось не видно.
ВИБАЧТЕ ВСІ, ЯКЩО Я БУВ ЗАНАДТО ЕМОЦІЙНИЙ.
massaraksh From: massaraksh Date: March 28th, 2009 08:57 am (UTC) (Link)
Угу. А потом еще государственный язык станет языком общения в семье и доме. И большой брат смотрит...
Уроды. Приходит ведь в голову.
massaraksh From: massaraksh Date: March 28th, 2009 09:06 am (UTC) (Link)
Еще прекрасное о законопроекте
kramarenko_a From: kramarenko_a Date: March 28th, 2009 03:23 pm (UTC) (Link)
не, ну там другая крайность
(Deleted comment)
kramarenko_a From: kramarenko_a Date: March 28th, 2009 12:05 pm (UTC) (Link)
6 лет назад меня приглашали туда главредом. Предъявили информацию. Соотношение было ОЧЕНЬ не в пользу украинской версии. Цифр оглашать не могу - был в свое время связан обязательствами не разглашать конкретику.
Но я почему-то уверен, что соотношение с тех времен если и изменилось, то не в пользу украиноязычной версии.
Я там высказал предложение по поводу запуска украиноязычной версии "Денег". Очень интересно было бы - если сделать, чем закончится?
Хотя вряд ли на это можно пойти - уж больно тема политизированная, а лично для меня и издателей издание есть только бизнес. И никто не пойдет на "Дразнение гусей".
Опять-таки - все сказанное в моем блоге есть моя лична точка зрения, не имеющая отношения к моим работодателям, о чем в моем профайле имеется ДИСКЛЕЙМЕР
(Deleted comment)
From: yarynkey Date: March 28th, 2009 10:20 am (UTC) (Link)
Цей "законопроект" - чистої води провокація. На жаль, такі ініціативи викликають тільки спротив.

Звичайно, як україномовка громадянка України, я позбавлена можливості читати більшість цікавих мені видань рідною мовою. При цьому, я впевнена, що такі провокації тільки знижують імовірність того, що на своєму віку я ще побачу повноцінну україномовну пресу у своїй країні. Тому дуже шкода, що з політичних мотивів або через власну тупість деякі люди завдають стільки шкоди розвиткові української мови.
kramarenko_a From: kramarenko_a Date: March 28th, 2009 12:10 pm (UTC) (Link)
Ярино, я там запропонував схему, за якою можна випробувати здатність аудіторії заплатити за україномовну версію російськомовного видання.
Впевнений, що зараз результат буде негативним. На жаль.
І ще прошу пояснити мені, якщо можливо - до чого "на жаль" у цьому реченні:
"На жаль, такі ініціативи викликають тільки спротив"

коли йдеться про саме ТАКІ ініціативи?
(Deleted comment)
kramarenko_a From: kramarenko_a Date: March 28th, 2009 12:15 pm (UTC) (Link)
+1
From: v_l_a_d Date: March 28th, 2009 05:51 pm (UTC) (Link)
полностью согласен
кроме всего прочего, это верный способ привить у людей отвращение к украинскому языку и ко всему, что с ним связано
den_pokep From: den_pokep Date: March 28th, 2009 06:00 pm (UTC) (Link)
Саш, я думаю если заставят всех перейти на один язык.. ну вот рррраз! и всех - аудиторию свою, будь спокоен, не потеряешь. люди, которых интересует информация - будут читать.

главное, чтобы больные головы не принялись за интернет.

я не знаю, как оценивать событие с моей точки зрения.. с твоей очевидно, мне в принципе - все равно. но, например, попробуй во Франции спросить "как попасть в Лувр" на английском... они все хорошо знают английский, но принципиально тебе в поиске не помогут. с этим у них серьезно.
kramarenko_a From: kramarenko_a Date: April 1st, 2009 08:24 pm (UTC) (Link)
интернет гнуть - это бред.
Физически не смогут:))))
к счастью!
johndegree From: johndegree Date: March 29th, 2009 10:54 am (UTC) (Link)
это не про язык, просто выборы скоро. Ща еще Гонгадзе откапывать начнут и искать отравителей Юща
kramarenko_a From: kramarenko_a Date: April 1st, 2009 08:28 pm (UTC) (Link)
ох! как все пропагандистские игры надоели!
но под этим соусом могут наломать дровишек
(Deleted comment)
kramarenko_a From: kramarenko_a Date: April 1st, 2009 08:26 pm (UTC) (Link)
"в принципі неможлива до втілення, томк обговорення то так аби поспілкуватися)" - що можу сказати.
Занадто багато було випадків втручання у справи преси, щоб я не сприймав цю дурню всерйоз
33 comments or Leave a comment