Home
entries friends calendar user info My Website Previous Previous Next Next
Блог Александра Крамаренко - Голодомор та що про це думаю

Advertisement

kramarenko_a
[info]kramarenko_a
Add to Memories
Tell a Friend
Голодомор та що про це думаю

Прошу  російськомовних френдів пробачити мені, але пишу українською(сокращенный перевод на русский язык - ниже). 

Щоб було одразу все зрозуміло - десь у віці 20 років(на початку 80-х) мені стало відомо, що мій дід по батьківській лінії -  Василь - помер під час голодомору. Моя бабця - я ій дуже вдячний, вона мене багато чому навчила, - розповіла мені ще тоді дещо про 20-30-ті роки. Тож щодо голодомору в мене вже давно була своя точка зору. І радянській владі вона навряд чи подобалась. Саме з цієї причини я ненавиджу комуністів, діктатуру, та інші схожі надбання ХХ сторіччя.
Але я не розумію теперішньої істерії щодо історії голодомору. Я впевнений, що навіть заради пам"яті про наших предків, які були жертвами системи, ми маємо не ятрити минуле щодня та щогодини, а дбати про живе, про майбутнє. А копирсатися у минулому з неначе мазохістською наполегливістю - це занадто. Є в цьому щось хворобливе. 
Ще раз: Я - ЗА ПАМ"ЯТЬ, за вшанування жертв, тому що ті, хто не пам"ятає, буде коло за колом повторювати помилки та трагедії.
Але я проти фокусування на негативі. Ну, насправді: хіба можна жити на суцільному кладовищі? Це ж можна психічно захворіти.  


Краткий пересказ на русском языке для русскоязычных читателей
Мой дед Василь умер во время голодомора. Об этом мне четверть века назад рассказала бабушка. У моей семьи свой счет к советской власти, коммунистам и так далее.
И все же я не понимаю нынешнего зацикливания на теме голодомора. Ее смакование(не могу использовать иного определения, увы) является болезненным, оно ничего хорошего не приносит.
Помнить надо, уважать память жертв голодомора  - надо и обязательно. Но какой смысл в навязчивом фокусированиии на негативе? Какой смысл в истеричном кликушестве? Для страны в целом, для общества, для каждого из нас более правильным является фокусировании на будущем, на развитии.  


Нам бы позитивного отношения к жизни.
Нам бы веры в свои силы.
Короче - "как вы лодку назовете, так она и поплывет"

Tags: , , , , , ,

Comments
bither From: [info]bither Date: November 19th, 2008 10:37 pm (UTC) (Link)
+1
Зажечь свечу на подоконнике - да. Потратить миллионы гривен в такой момент, как сейчас - нет. Дед моего отца умер в Сибири, куда был сослан, как кулак.
У моей семьи тоже длинный счет к Советской власти, но это был не геноцид русских против украинцев, это было уничтожение большевиками крестьян на Украине и в Поволжье. Уничтожение всех жителей деревень - украинцев, русских, татар, евреев, греков - не по национальному признаку. Геноцид был у Пол Пота.
lesya123 From: [info]lesya123 Date: November 19th, 2008 10:55 pm (UTC) (Link)
а на що витрачаються "в такий момент" мільйони гривень?
kramarenko_a From: [info]kramarenko_a Date: November 19th, 2008 11:06 pm (UTC) (Link)
та хоча б витратили на ремонт шкільних будинків, на відпочинок дітей-сиріт під час канікул.
Та просто надали б школярам та студентам можливість дешевше їздити Україною - це б скріпило б країну краще ніж будь що.

Кінець кінцем - відремонтували б історічні музеї. І то б було більше сенс.
Якась фараонська політика - нехай все йде шкереберть, але піраміди залишаться
lesya123 From: [info]lesya123 Date: November 19th, 2008 11:16 pm (UTC) (Link)

"Потратить миллионы гривен в такой момент, как сейчас -

що мається на увазі? які витрати, повязані з голодомором?
Re: "Потратить миллионы гривен в такой момент, как сей - [info]kramarenko_a
(no subject) - [info]lesya123
(no subject) - [info]kramarenko_a
Сто з лишком млн гривень на монумент - [info]higher_caps
Re: Сто з лишком млн гривень на монумент - [info]kramarenko_a
Re: Сто з лишком млн гривень на монумент - [info]higher_caps
Re: Сто з лишком млн гривень на монумент - [info]kramarenko_a
Re: Сто з лишком млн гривень на монумент - [info]higher_caps
Re: Сто з лишком млн гривень на монумент - [info]kramarenko_a
нашо нам таке щастя? - [info]higher_caps
Re: нашо нам таке щастя? - [info]kramarenko_a
Re: нашо нам таке щастя? - [info]higher_caps
Re: нашо нам таке щастя? - [info]kramarenko_a
bither From: [info]bither Date: November 20th, 2008 08:06 am (UTC) (Link)
На создание мемориала.
pashyrey From: [info]pashyrey Date: November 20th, 2008 08:37 am (UTC) (Link)
а я не розумію нащо свічки на підвіконні.
Або йти до храму і там запалити, або взагалі не палити, бо воно на якийсь флеш-моб схоже.
kramarenko_a From: [info]kramarenko_a Date: November 20th, 2008 08:41 am (UTC) (Link)
храм у кожного у душі, я так розумію
Re: Reply to your comment... - [info]pashyrey
Re: Reply to your comment... - [info]kramarenko_a
Re: Reply to your comment... - [info]kramarenko_a
Re: Reply to your comment... - [info]pashyrey
світчка це релігійний символ - [info]higher_caps
Re: світчка це релігійний символ - [info]pashyrey
до чого тут німецький меморіал? - [info]higher_caps
windswall From: [info]windswall Date: November 20th, 2008 09:09 am (UTC) (Link)
Можу тобі, як релігійній людині, порадити котитись під три чорти зі своїми храмами, в яких міняють кесареве на божеє, і витрачають на Мєндєлєєве.
Re: Reply to your comment... - [info]pashyrey
Re: Reply to your comment... - [info]windswall
Re: Reply to your comment... - [info]pashyrey
Re: Reply to your comment... - [info]windswall
Re: Reply to your comment... - [info]pashyrey
Re: Reply to your comment... - [info]windswall
Re: Reply to your comment... - [info]pashyrey
Re: Reply to your comment... - [info]kramarenko_a
(no subject) - [info]kramarenko_a
(no subject) - [info]windswall
lesya123 From: [info]lesya123 Date: November 19th, 2008 10:54 pm (UTC) (Link)
а якщо все знову повториться?
думаю, що мовчати не можна.
kramarenko_a From: [info]kramarenko_a Date: November 19th, 2008 11:02 pm (UTC) (Link)
Мовчати не можна.
Але навіщо істерити?
Зараз спостерігаю саме істерику
lesya123 From: [info]lesya123 Date: November 19th, 2008 11:28 pm (UTC) (Link)
поки розповідають правду і не перекручують - це всього лише правда. правду ж не заборонити?

злочин є, мають карати. а ті, по кому ці нагадування бють - чому вони так "нервово" реагують?
невже на потомків душогобів почали діяти прокльони всіх тих, хто загинув від голоду?
(no subject) - [info]kramarenko_a
(no subject) - [info]lesya123
(no subject) - [info]kramarenko_a
(no subject) - [info]lesya123
(no subject) - [info]kramarenko_a
(no subject) - [info]lesya123
(no subject) - [info]kramarenko_a
право наполягати на своїй позиції у своєму ЖЖ?:) - [info]lesya123
(no subject) - [info]lesya123
(no subject) - [info]kramarenko_a
windswall From: [info]windswall Date: November 20th, 2008 07:56 am (UTC) (Link)
Пращаю =)

В мене практично та ж сама історія, відмінність у тому, що бабуся досі жива (її дитиною сусід врятував і відвіз на хутір до своїх родичів, інші мої родичі - більше десятку померли від голоду, с. Соснова під Яготином).

Проблема трошки в іншому - в спротиві. Я не виправдовую теперішні дії влади, однак, спротив існуванню цієї пам"яті викликає лише більшу адекватну чи неадекватну реакцію. В нашому випадку вважаю цю реакцію неадекватною по провадженню, і справедливою по суті.

ЗІ: щодо матеріальної частини питання - можна у приклад поставити євреїв та грошових стягнень з Німеччини за злочини під час другої світової. Це питання, знов таки, провадження а не суті.
kramarenko_a From: [info]kramarenko_a Date: November 20th, 2008 08:26 am (UTC) (Link)
Я, до речі обурений виключно засобами та хуторянськими понтами("Зробимо по-багатому").
А щодо рахунку до винних у трагедії людей та інституцій, то це були злочини, які не мають терміну давнини
windswall From: [info]windswall Date: November 20th, 2008 08:35 am (UTC) (Link)
+1.
pashyrey From: [info]pashyrey Date: November 20th, 2008 08:41 am (UTC) (Link)
по ТБ крутять ролик з цього приводу. Зі слоганом "ми памятаємо, світ визнає".
От першу частину розумію і схвалюю. Але навіщо стільки зусиль і шуму довкола світового визнання?
мені якось байдуже як ставиться до нашого горя якісь далекі країни. Чи то просто спроба самим собі щось довести?
kramarenko_a From: [info]kramarenko_a Date: November 20th, 2008 08:46 am (UTC) (Link)
це спроба роздерібанити бюджетні кошти. ІМХО
Я не розумію кінцевої мети цьго всього.
І не розумію - чому у нас нема позитивної мети у всьому цьому.
Тобто нагадали собі та оточуючим про голодомор - це правильно. Що ми далі робимо? Чи ми просто тавруємо націю як сусвітнього лузера?
Хочу навести у приклад таку країну, як Ізраіль - вони з холокосту зробили національн ідею по відтворенню країни. А нам що пропонує влада, яка цинічно педалює тему голодомору?
aviamatka From: [info]aviamatka Date: November 20th, 2008 11:25 am (UTC) (Link)
Саме ізраїльский приклад і зваблює.
Хоча тамтешня їдея "холокосту" ніякого стосунку до державного будівництва не мала, хіба як екстракт "громадянської релігії" (їудаїзм для цього занадто громіздкий).
Головною ж метою цієї кампанії було отримання "визиску" з німецького економічного успіху, про який в Їзраїді могли лише мріяти.
Цю геноцидно-покаянну методику першими спробували взяти собі за приклад вірмени. Але чекати турецького каяття ім довелося довженько, а про компенсації годі й казати.

Нинішня голодоморна ініціатива має собі за найвищу мету доволі матеріальне каяття Газпрому. Бо ж він належить москалям, а вони у всьому винні. І ніхто не згадує, що влаштовано цей голодомор було тією самою владою, яка звільнила українців від імперського гніту і саме в час найширших заходів українізації. Вляда ця, до речі, нікуди не поділася; пан практикуючий Президент свого часу не лише перебував в КПРС, але й служив у КДБ.
illashenko From: [info]illashenko Date: November 20th, 2008 10:21 am (UTC) (Link)
є два зауваження/доповнення.

"реклама" правильних речей корисна. проблема лише у якості та кількості такої "реклами".

істерія створюється протидією та перетворюється на шоу. шоу яке йде на користь як ініціаторам "реклами" так і її противникам. тому і йде перетворення на змагання термінів та цифр.

а вся трагедія в тому, що ті хто є силою активного супротиву, втратили безліч родичів в ті роки.
kramarenko_a From: [info]kramarenko_a Date: November 20th, 2008 11:04 am (UTC) (Link)
я вже казав - "диявол у деталях"
illashenko From: [info]illashenko Date: November 20th, 2008 01:31 pm (UTC) (Link)
отож суть не в істерці.
і не фокусуванні на негативі.

ідея - фокусування на історії.
які події з істроії варті більшої акцентації питання риторичне. принаймні не бачу чому 32-33 не заслуговують на місце серед найбільш суттєвих подій в історії.

що до негативу є дві версії.
загалом в трагічній історіїї - трагічні факти.
фокусуватися на негативі то найпростіше. конструктив - то вже треба вміти. знов ж таки виходимо на непрофесійність державних мужів. а вона та непрофесійність у всіх проявах однакова.
higher_caps From: [info]higher_caps Date: November 20th, 2008 10:53 am (UTC) (Link)

хіба можна жити на суцільному кладовищі?

kramarenko_a From: [info]kramarenko_a Date: November 20th, 2008 11:08 am (UTC) (Link)

Re: хіба можна жити на суцільному кладовищі?

ні, я про дурне витрачання бюджетнів коштів. Точніше - про їх дерібан.

Якщо ми хочемо вшанувати пам"ять людей - є безліч доречних засобів.
Наприклад, найпростіше - відремонтувати сільску школу( вони в ганебному стані майже усі) та повісити на вході меморіальну дошку з іменами жертв саме з цього села.
Кожного дня діти бачитимуть, та й батьки їх - також.
Хіба це гірше ніж дерібан грошей та істерика профпатріотів?!
higher_caps From: [info]higher_caps Date: November 20th, 2008 11:13 am (UTC) (Link)

ні, я про дурне витрачання бюджетнів коштів. Точніше - п

З року в рік дерибанять ярди на шахти. Зараз дерибанять кредити і вішають на населення. Там страшно, закатають в асфальт ?

Не треба істерик. Не схоже на Вас.
Re: ні, я про дурне витрачання бюджетнів коштів. Точніше - [info]kramarenko_a
Дозвольте - [info]higher_caps
Re: Дозвольте - [info]kramarenko_a
І документи в гай ! - [info]higher_caps
Re: І документи в гай ! - [info]kramarenko_a
reklamator From: [info]reklamator Date: November 20th, 2008 02:25 pm (UTC) (Link)
Поддерживаю. Действительно складывается впечатление, что тема Голодомора сейчас более значима для президента Украины, чем экономический и политический кризис в государстве. Не ко времени эта скорбь, я считаю.
rene_korda From: [info]rene_korda Date: November 20th, 2008 02:36 pm (UTC) (Link)
Подписываюсь под каждым словом.
70 comments or Leave a comment
profile
kramarenko_a
Name: kramarenko_a
Website: My Website
calendar
Back December 2009
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
about this journal



bigmir)net TOP 100
page summary
tags

Advertisement

Customize